Kudłacze 21.04.2007

Rozpoczęcie sezonu turystycznego

Panorama Beskidu Makowskiego

Zbiórkę ustalono na godz. 800 na stacji benzynowej ORLENU w Opatkowicach, przy Zakopiance, w sobotę 21 kwietnia 2007 r. Na spotkanie zgłosiło się 16 osób pięcioma samochodami. Po krótkim i czułym powitaniu zwartą kolumną dodaliśmy na Zarabie, na parking przy stacji kolejki linowej na górę Chełm. Wykorzystując ten cud techniki dotarliśmy na szczyt. Tam zwiedziliśmy zaplecze nowej stacji narciarskiej, a następnie szlakiem zielonym rozpoczęliśmy wędrówkę w kierunku Kudłaczy.

pomimo niezbyt ciekawej pogody (mgła, wiatr) na szlaku panował tłok. Naprzód spotkaliśmy grupę zaawansowanych turystów, których celem było zdobycie na górze Chełm platformy widokowej, na wieży przekaźnikowej i powrót na Zarabie. Krótka wymiana poglądów, pozdrowienia i wędrujemy dalej. Po drodze mijamy dużą grupę młodzieży i całych rodzin prowadzonych przez siostry zakonne. Tu również miłe powitanie, pozdrowienia, i tak powoli drogi nam ubywa, a i pogoda się poprawia i zaczynają wyłaniać się na horyzoncie góry.

Docieramy do szlaku czerwonego schodzącego z Uklejnej i na niewielkiej polance pierwszy postój. Tu następuje integracja z grupą turystyczną z Jaworzna. Wspólne zdjęcia, wymiana wrażeń z trasy po czym kontynuacja turystycznej wyprawy. Zgodnie z planem w południe docieramy do schroniska na Kudłaczach.

Zasłużony odpoczynek, po którym wspólna biesiada przy ognisku ze śpiewem piosenek turystycznych, pieczeniem kiełbasek, wręczeniem legitymacji PTTK z opłaconymi składkami i drobne piweczko. Chylące się ku zachodowi słońce dałosygnał do powrotu. Żegnamy Kudłacze, jeszcze wspólne zdjęcia, spojrzenie na panoramę Beskidu Makowskiego i powrót na górę Chełm, a następnie na Zarabie.

Tym samym sezon turystyczny 2007 przez koło PTTK ZH został rozpoczęty.
Uczestnikami wyprawy byli: Gosia Skowronek, Janusz Gwizdowski, Halina i Andrzej Kurzyniec, Anita, Ela i Leszek Olszewscy, Karolinka, Renatka i Paweł Biernat, Jasia Sudoł, Piotrek Apostoł, Dorotka i Leszek Kurzyniec oraz Jola Pustułka.

Na uznanie zasługuje 5-cio letnia Karolinka wykazując dużą kondycję, zainteresowanie wszelkimi oznakami budzącej się po zimie przyrody i szczególną sympatię dla komandora.