rycerzowa-panorama (25 kB)

Kierownik wycieczki: Jan Ślazik
Linia rycerzowa01 (628 kB) Linia

Trasa górska:

Sobota 18 stycznia nie zapowiadała ładnej pogody. Mimo to, nasza wierchowska grupa powędrowała w Beskid Żywiecki na Wielką Rycerzową 1226 m. Całą drogę do Soblówki, skąd zamierzaliśmy wyruszyć nie widzieliśmy oznak zimy. Rozczarowanie wisiało w powietrzu… Ale gdy tylko ruszyliśmy żółtym szlakiem ujrzeliśmy tak wytęskniony śnieg. Nie tylko go zobaczyliśmy. Zaraz trzeba było nałożyć raczki, bo przechodzący w lód zamarznięty śnieg utrudniał swobodną wędrówkę. I im wyżej szliśmy, tym bardziej widok wokół przypomniał, jaką porę roku mamy.(Nie ukrywam, że osobiście pierwszy raz zobaczyłam w tym roku śnieg.) Początkowo lasem, gdzie krzewy pokryte białymi czapami już wyglądały bajkowo, potem polaną całą pokrytą śniegiem wędrowaliśmy co raz odkrywając wspaniałe widoki i dziękując niebiosom za taką pogodę, przy której widzieliśmy i szczyty Małej Fatry i Tatry bielejące z oddali. Dotarliśmy na Halę Rycerzową z bacówką PTTK. Lecz zanim ją odwiedziliśmy, chcieliśmy zdobyć szczyt - Wielką Rycerzową. Podejście było spore, ale dla nas tak zadowolonych i tak szczęśliwych nie stanowiło problemu. Sam szczyt był wśród lasu. Widoków nie przysporzył, lecz radości i owszem. A schodząc na Halę Rycerzową „wynagrodził” widokami – z przyjemnością podziwialiśmy w oddali wyłaniającą się Babią Górę i inne szczyty. Bacówką PTTK na Hali Rycerzowej zaczęliśmy cykl odkrywania tego typu obiektów, tak potrzebnych dla strudzonych turystów. Bacówka ta powstała w 1975 r. Jest jedną z wielu w polskich górach. Pomysłodawcą powstania takich bacówek był wybitny działacz Edward Moskała. Warto odwiedzać takie miejsca, gdzie rzeczywiście kameralna atmosfera sprzyja nie tylko ogrzaniu się i najedzeniu, ale też wytworzeniu bliskości z drugim turystą, takim jak my wędrującym i podziwiającym nasze góry. Czas szybko płynie. Zwłaszcza tu w górach, gdzie łatwo o tym zapomnieć. Jedni szlakiem czarnym, inni żółtym zeszli do Soblówki zmęczeni, ale szczęśliwi widokami, pogodą, ciepłem i naszym wzajemnym towarzystwem. Góry pozwalają nam cieszyć się sobą pod warunkiem, że będziemy je szanować, że będziemy w nich ostrożni. Tak było i tym razem. Życząc sobie i innym, aby wszystkie nasze wycieczki w tym roku były tak udane.

Turystycznie pozdrawiam

18.01.2020 Bacówka PTTK na Rycerzowej - Soblówka BZ.02 6 Tak

Relacja fotograficzna - Łukasz Bałazy
Relacja fotograficzna - Agata Karwowska
Relacja fotograficzna - Renata Martemianow
Relacja fotograficzna - Ala Obrzut
Relacja fotograficzna - Roma
Relacja fotograficzna - Alicja O.