rydze (53 kB)

"Święto Rydza" w Wysowej

w dniu 23.09.2017 roku

Prowadząca: Agata Karwowska
Linia rydze02 (136 kB) ala-i-tata (110 kB)
Rys. Ala Laskowska (7 lat i 4 miesiące)

Wczoraj byliśmy na wycieczce z PTTK - Klub Wierch. Byliśmy tam z okazji Święta Rydza w Wysowej. Znaleźliśmy bardzo dużo grzybów. Najpierw jechaliśmy do cerkwi w miejscowości Kwiatoń. Następnie pojechaliśmy do cerkwi Św. Kosmy i Damiana w Skwirtnem. Część grupy postanowiła zwiedzać Wysową, a część postanowiła wyruszyć na wędrówkę. Padało i było bardzo błotnisto, no i dlatego ubraliśmy się nieprzemakalne ubrania. Szliśmy zielonym szklakiem. Potem doszliśmy na sam szczyt Skałka (820 m n.p.m.). Przeszliśmy grzbietami gór na Kozie Żebro, które ma wysokość 847 m n.p.m. Gdy szliśmy, widzieliśmy lamę i lamokozę. Potem kupowaliśmy pamiątki. A w autobusie śpiewaliśmy o Wysowej. Łącznie szliśmy 9,5 km. Było fajnie pomimo, że było zimno.

Karol Laskowski (8 lat i 10,5 miesiąca)

rydze01 (152 kB)

Relacja Karola doskonale opisuje wyjazd do Wysowej na „Święto Rydza”.
W czasie gdy Karol z siostrą, mamą i częścią grupy wędrowali szlakiem turystycznym ze Skwirtnego do Wysowej, druga część udała się do Wysowej i miała więcej czasu na skorzystanie z atrakcji jakie przygotowali organizatorzy tego karpackiego jarmarku. Kilkadziesiąt stoisk kupieckich oferowało różne atrakcje. Można było posmakować smakołyków „rydzowych”: rydze marynowane, kiszone, po cygańsku, smalczyk z rydzami i jeszcze sama nie wiem co.

Kto chciał mógł kupić sobie produkty żywnościowe, kosmetyczne, ozdoby, no i grzyby w różnych postaciach. Trudno wymieniać tyle tego było. Gama produktów bardzo różnorodna.

Można było wziąć udział w twórczych warsztatach rękodzieła, a także w loterii fantowej. Wielką przyjemność sprawił spacer alejkami po Parku Zdrojowym w jesiennej scenerii, spacer po Wysowej i poznanie jej atrakcji. Podczas takiego spaceru udało się nawet znaleźć w parku prawdziwki i kozaki.

Trochę brakowało promieni słońca, ale i tak deszcz nas oszczędził.
Każdy mógł wybrać dla siebie taki wariant programu by mile i twórczo wykorzystać czas wyjazdu.