Dolina Pięciu Stawów Polskich

11 listopada 2013

Linia Dolina Pięciu Stawów

Z Palenicy do Morskiego Oka

W poniedziałek 11 listopada godzinie 7.30 zgodnie z planem w skromnym czteroosobowym składzie: Marta, Ewa, Darek, Jacek, wyjeżdżamy do Palenicy Białczańskiej. Droga minęła spokojnie - na 9:30 przybywamy na miejsce

. Palenica Palenica Białczańska

Po krótkiej naradzie wyruszamy w kierunku Wodogrzmotów Mickiewicza.

Wodogrzmoty
Nasza grupka

Następnie, wybierając szlak zielony do Doliny Pięciu Stawów Polskich, ruszyliśmy dalej podziwiając piękno lekko już przyprószonej śniegiem Doliny Roztoki,
tatry03 (126 kB)
dochodząc do rozwidlenia szlaków: jeden w kierunku Piątki szlak czarny, drugi zielony przez Siklawę. Wybieramy szlak trochę trudniejszy i przez Siklawę
Siklawa
udajemy się do Schroniska, po drodze robiąc wspaniałe zdjęcia w Dolinie Pięciu Stawów wykorzystując „okienka pogodowe”. W Schronisku zasłużony odpoczynek, gorący posiłek i … dyskusja na temat dalszej drogi.

Schronisko w Dolinie Pięciu Stawow

Decydujemy się na szlak przez Swistową Czubę (1763m n.p.m.) i Wolarnię (1706m n.p.m.). Opatuleni lekką „pierzynką” z chmur mijamy szczyt Wolarni i naszym oczom ukazuje się „kraina baśni”: Dolina Rybiego Potoku,
tatry06 (101 kB)
z góry widzimy wijącą się drogę do Morskiego Oka, a u jej kresu znane nam wszystkim jezioro i przyklejone do niego Schronisko PTTK Morskie Oko.

tatry07 (108 kB)

Podziwiając wspaniałe widoki schodzimy w kierunku widocznej w dole drogi. Następny odpoczynek w Schronisku nad Morskim Okiem. Pogoda znów dla nas łaskawa odkrywa nam uroki tego zakątka. Widzimy dumnie patrzącego z góry Mnicha (2067m n.p.m.) spowitego mgłą. Krótka sesja zdjęciowa i na lekki posiłek do schroniska.

Morskie Oko

Koleżanki przeciągają wizytę marząc o nocnym powrocie do Palenicy i udaje Im się to. Już po ciemku, po omacku dochodzimy do parkingu w bardzo dobrych humorach, po drodze przygarniając mniej wytrawnych turystów pod nasze skrzydła. Zadowoleni z naszej wyprawy dzielimy się wrażeniami. W drodze powrotnej zatrzymujemy się na chwilę w znanym wszystkim fast-foodzie gdzie uczestnicy wycieczki otrzymują pamiątkowe dyplomy Pierwszej wycieczki Klubu Górskiego Wędrowcy. Tym miłym akcentem zakończyliśmy naszą wyprawę z Palenicy do Morskiego Oka.

Jecek Wiechecki

Palenica Białczańska - Dolina Pięciu Stawów Polskich (1671 m) - Morskie Oko (1410 m) - 11.11.2013

11.11.2013 Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza T.01 6 Tak
11.11.2013 Wodogrzmoty Mickiewicza - Siklawa T.01 11 Tak
11.11.2013 Siklawa - Schronisko PTTK w Dolinie Pięciu Stawów Polskich (1671 m) T.01 1 Tak
11.11.2013 Schronisko PTTK w Dolinie Pięciu Stawów Polskich - Schronisko PTTK nad Morskim Okiem (1410 m) T.01 5 Tak
11.11.2013 Schronisko PTTK nad Morskim Okiem (1410 m) - Wodogrzmoty Mickiewicza T.01 5 Tak