XXV JUBILEUSZOWY
CENTRALNY RAJD HUTNIKÓW
WYSOWA 1987

Linia Pieczątka rajdowa Proporczyk

Zdawaliśmy sobie doskonale sprawę, że jest to trudne zadanie. Zorganizowanie rajdu turystycznego, imprezy wielodniowej i wieloetapowej dla kilkuset uczestników nastręczyć musi wielu problemów. Postanowiliśmy jednak spróbować.

Minęły lata. Okazało się, że strzał był w "dziesiątkę", inicjatywa po prostu wypaliła. W miarę upływu czasu wzrastały kwalifikacje naszych organizatorów, rosło doświadczenie, a jednocześnie i wymogi. Wydaje się, że możemy dziś powiedzieć, iż podjętym zadaniom sprostaliśmy. Tegoroczny Centralny Turystyczny Rajd Hutników "Beskidy - 87" jest już 25 jubileuszowym rajdem, w którym, oprócz turystów z Kombinatu HiL przemierzaja szlaki górskie nasi goście z innych zakładów. Komandorem rajdu byli kolejno nasi najbardziej doświadczeni, wypróbowani organizatorzy - kol. Adilf Roman, Jerzy Zgała, Czesław Gawryłow, Leszek Mazur.

Na mecie rajdu, pierwszy raz pod czaszą spadochronu

Naszą ambicją było zawsze to, aby hutnicze rajdy były ciekawe i atrakcyjne. Staraliśmy się, aby odbywały się zawsze w różnych rejonach gór polskich., w kilku dyscyplinach (górskiej, kolarskiej, motorowej), naturalnie w zależności od wybranego terenu. Tym samym umożliwiliśmy uczestnikom poznanie najpiękniejszych partii Pienin, Gorców i obecnie - Beskidów.

Liczba uczestników wahała się od 300 do 1300 osób. Swego rodzaju "rekord" padł w 1972 roku, kiedy to na trasach X Centralnego Turystycznego Rajdu Hutników "Pieniny" spotkało się 1250 hutników z całej Polski. Meta zorganizowana była nie opodal schroniska w Sromowcach Niżnych, u wylotu Wąwozu Sobczańskiego. Nawet trudne lata osiemdziesiąte i okres stanu wojennego nie spowodowały przerwania naszej tradycyjnej hutniczej imprezy. Odbyła się ona zgodnie z planem, choć przy niewielkiej liczbie uczestników.

Olek Turyna oraz Aleksander Kłącz - w czasie przygotowań na mecie rajdu Gospodarz ośrodka w Wysowej z Henią Hady

Trasy rajdowe dobieraliśmy zawsze starannie, pod kątem poznania regionu i jego krajobrazowych atrakcji. Aby utrwalić zdobyte wiadomości organizowane były na metach turystyczne zgaduj-zgadule ze znajomości terenu i jego historii. Zapewnialiśmy także zazwyczaj występy artystyczne najlepszych miejscowych zespołów folklorystycznych. Dzięki temu spotkania turystów na mecie miały zawsze, czego bardzo pragnęliśmy, charakter wiosennego, miłego, festynu. Gościliśmy na nim niejednokrotnie również wczasowiczów oraz miejscową ludność.

25 jubileuszowy rajd, cisną się więc pod pióro wspomnienia. Trudno odmówić sobie małej statystyki. Na szlakach dotychczasowych naszych rajdów wędrowało ogółem 19 508 osób. Zorganizowanie dla tylu uczestników rajdu - zdrowego, atrakcyjnego wypoczynku, wyprowadzenie tylu osób z zadymionych hal fabrycznych na hale górskie - jest powodem do satysfakcji dla naszego aktywu PTTK Kombinatu HiL. Cieszymy się, że łącząc wypoczynek z krajoznawstwem stworzyliśmy odpowiednie warunki nie tylko do górskiego wędrowania, ale i przez wzajemne bezpośrednie kontakty hutników z wielu zakładów w całej Polsce do lepszego poznania się, a co za tym idzie - do integracji hutniczej braci.

Sekretaria Rajdu - Barbara Kulesza Halo Gienek z synem Spotkanie aktywu Oddziału PTTK z delegacją FHZZ w Katowicach

Spotkanie aktywu Oddziału PTTK z delegacją FHZZ w Katowicach: Bogusław Miler, Tadeusz Krzemiński oraz Henryk Gomółka.

Występ Zespołu Pieśni Tańca Łemkowyna z Bielanki
Występ Zespołu Pieśni Tańca "Łemkowyna" z Bielanki. Uroczystość zakończenia 25 Jubileuszowego CRH.
Uroczystość zakończenia 25 Jubileuszowego CRH. Od lewej: Szczotka Grzegorz, Bogusław Miler, Andrzej Wortmann - przewodniczący ZF ZSMP, Władysław Sitkowski - przewodniczący Zarządu Związku NSZZ Pracowników HiL, nagradzana drużyna Linia