46 Jesienny Zlot Turystów Pieszych
"Niepołomice 2011"

25 września 2011 r.

Kierownik wycieczki: Bronisława Polak
Pogoda: piękna, ciepła i słoneczna
Na trasie Zlotu

Na 46 Jesienny Zlot Turystów pieszych w Niepołomicach z naszego Koła wybrało się 12 osób. Szkoda, że tak mało, bo pogoda była piękna.
Na dworcu kolejowym w Krakowie spotkaliśmy grupę z KTG i razem pojechaliśmy pociągiem do Kłaja. Stąd udaliśmy się czerwonym szlakiem prowadzącym przez Puszczę Niepołomicką. Idziemy przez uroczysko Kozi Las, koło niedużego stawku nad którym przesiadują wędkarze. Idąc dalej zostawiamy po lewej stronie Torfowisko Wielkie Błoto i dalej szlakiem rowerowym dochodzimy do Drogi Królewskiej i do Leśniczówki Sitowiec, na metę Zlotu.
Tu jak zwykle czeka nas posiłek i różne konkursy sprawnościowe, w których bierzemy liczny udział zdobywając mnóstwo nagród.
Pogoda była wspaniała, więc korzystaliśmy z promieni słonecznych i świetnej zabawy.
Na zakończeniu imprezy odebraliśmy puchar za uczestnictwo w Zlocie.
W drogę powrotną udajemy się Drogą Królewską do Niepołomic, zaglądamy do kościoła parafialnego pod wezwaniem Najświętszej Panny Marii i Dziesięciu Tysięcy Męczenników fundacji Kazimierza Wielkiego. W rynku stoi kamienna figura Matki Boskiej. Za rykiem rozciąga się Park Miejski i wznosi się masyw niepołomickiego zamku, zbudowanego przez Króla Kazimierza Wielkiego.

Dzień był bardzo udany, sprawiła to wspaniała atmosfera na Zlocie, świetna zabawa i piękna letnia pogoda.
Do Krakowa docieramy koło godz. 19-tej.