Beskid Makowski

Trasa turystyczna:

Linia Mapka trasy turystycznej
Mapka trasy turystycznej

W sobotę 13-04-2013 o godzinie 7.30 wyruszyliśmy na wycieczkę w Beskid Makowski. W autobusie został przedstawiony przez Prezesa „Nunusia” plan wycieczki, oraz informacja o przestrzeganiu przez wszystkich zasad bezpieczeństwa. Prezes rozdał tradycyjny już cukiereczek dla każdego. O godzinie 8.40 dojechaliśmy do miejscowości Poręba, skąd z parkingu przy kościółku wyruszyliśmy na szlak.

Przed wyruszeniem w trasę – Poręba parking przy kościółku
Przed wyruszeniem w trasę – Poręba parking przy kościółku

Idąc szlakiem zielonym na Kamiennik oglądaliśmy jaskinie. Niektórzy z nas mieli problemy z przeciśnięciem się, gdyż było bardzo wąsko. Zaklinowanego kolegę wspólnymi siłami uwolniliśmy z objęć szczeliny.

Jaskinia Pod Zębem w Kamienniku Północnym Jaskinia Pod Zębem w Kamienniku Północnym

Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy dalej.
Dotarliśmy na szczyt Kamiennika Północnego (785 m), podziwiając krajobraz po obu stronach góry.

Krajobraz z Kamiennika Północnego
Krajobraz z Kamiennika Północnego

Po zrobieniu zdjęć wyruszyliśmy przez Kamiennik Południowy (827 m) w kierunku Przełęczy Sucha. Każdy z uczestników zbierał po drodze gałęzie, żeby Dziadek Rysio wspólnie z Wiktorem mogli rozpalić ognisko. Grzejąc się i smażąc kiełbaski opowiadaliśmy o naszych przygodach z zeszłorocznego sezonu turystycznego.

Przy ognisku

Skończyliśmy biesiadowanie i podzieleni na dwie grupy powędrowaliśmy dalej. Grupa pod przewodnictwem Darka udała się szlakiem żółtym w kierunku Łysiny (891 m), reszta uczestników pod przewodnictwem „Komandorowej” Joli przecierając szlak zielony dotarła do schroniska PTTK na Kudłaczach. Tam popijając gorącą herbatkę oczekiwali na resztę wędrowców. W tym czasie grupa odważnych dotarła na Lubomir (904 m).

Zdobywcy Lubomira

Nawet tak ekstremalne warunki ( śnieg po kolana ), nie stanęły na przeszkodzie tak wytrwałym piechurom. Dzięki uprzejmości pracownika obserwatorium podbiliśmy okolicznościową pieczątką książeczki GOT. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy do schroniska PTTK na Kudłaczach szlakiem czerwonym. Zmęczeni i przemoczeni dołączyliśmy do reszty grupy. Dzieląc się swoimi wrażeniami podziwialiśmy wspaniały widok na Królową Beskidów (Babią Górę 1725 m).

Razem przy Schronisku

Jeszcze tylko pamiątkowe zdjęcie i wyruszyliśmy przez Działek (622 m) szlakiem czerwonym. Tam skręciliśmy na szlak zielony i zeszliśmy na parking położony w Porębie. O godzinie 16.30 zgodnie z planem z łezką w oku, żegnając pasmo Łysiny i Lubomira, odjechaliśmy w stronę Krakowa. W autobusie Prezes wyróżnił czekoladką Wiktora i panią Basię, a Dziadka Rysia i Czesia cukiereczkiem. Po godzinie jazdy docieramy do Krakowa, za co podziękowaliśmy naszemu kierowcy Rafałowi.

PS. Wycieczką w Beskid Makowski sezon turystyczny 2013 możemy uznać za otwarty.