KOŁO PTTK ZAWRAT

Trasa górska:

zar-mapka (61 kB)

Słoneczny żar na Górze Żar

W końcu lutego odbyła się jedna z pierwszych wycieczek z zaplanowanego cyklu przejścia Małego Szlaku Beskidzkiego w kilku etapach. Wszystkim dobrze znane okoliczności pandemiczne przeszkodziły w jego wcześniejszej realizacji.
Teraz, gdy dalsza kontynuacja okazała się możliwa, z wielkim zadowoleniem wyruszyliśmy na turystyczny szlak, oczywiście z zachowaniem wszelkich zalecanych środków ostrożności.

Drugi etap wycieczki rozpoczęliśmy w Żarnówce Małej, tam gdzie w lutym zakończyliśmy pierwszy etap wędrowania. Najpierw od zapory wodnej Porąbka zgodnie za znakami szlaku koloru czerwonego MSzB wspinaliśmy się na Górę Żar. Dotarliśmy tam w samo południe i chłodziliśmy się zimnymi napojami, gdy żar lał się z nieba (dosłownie).

W ciągu dalszego wędrowania zdobywaliśmy po drodze wysokości jeszcze kilku szczytów, to znowu schodząc do przełęczy, by wreszcie tego dnia dotrzeć do Przełęczy Kocierskiej.

Pogoda okazała się rewelacyjna, dużo czasu na relaks, jak również ciekawa trasa zwłaszcza dla turystów tego roku mało „rozchodzonych”. Podczas wędrówki odpoczywaliśmy kilkukrotnie w cieniu drzew, leżąc na łące, podziwiając widoki, rozpoznając poszczególne szczyty Beskidu Śląskiego, Żywieckiego i Małego. To był cudowny „lajtowy” wyjazd, chociaż przeszliśmy dystans ponad 12 km i 860 m przewyższenia. W godzinach popołudniowych, ale jeszcze przy mocno operującym słońcu dotarliśmy na Przełęcz Kocierską, skąd udaliśmy się w drogę powrotną do Krakowa.

Bardzo cieszę się, że chociaż na chwilkę udało się wyrwać gdzieś w góry:)