HALA ŁABOWSKA - BESKID SĄDECKI
PASMO JAWORZYNY KRYNICKIEJ
15 czerwca 2008 rok

W dniu 15 czerwca 2008 roku wycieczkę w Beskid Sądecki przygotował i poprowadził: Przodownik Turystyki Górskiej Robert SZYNAL.

ORŁY NA HALI ŁABOWSKIEJ !!!

Moniczka Lech:

Nasza grupka, czyli dziesiątka, odłączyła od zdecydowanej większości dzisiejszych wędrowników i poszliśmy z Rytra szlakiem czerwonym na Halę Łabowską. Marsz był dość intensywny, jako że na samym początku trasy, zboczyliśmy ze szlaku i dotarliśmy do ruin zamku ryterskiego. Udało nam się również odpocząć chwilkę w dwóch schroniskach, na Cyrli i Hali Łabowskiej, gdzie docierając po pięciu godzinach marszu zastaliśmy pozostałych uczestników, idących szlakiem od Łomnicy, biesiadujących ze śpiewem, jako że dzisiejszy dzień obfitował w solenizantów. Pogoda była świetna i takie też nastroje.

Basia Rosiak:

Ta wycieczka od początku była zaskakująca. Wiadomość o wolnym miejscu w autokarze, otrzymałam w przed dzień wyjazdu. Ja i Basia postanowiłyśmy na Halę Łabowską wyruszyć z Rytra. Chociaż wycieczkę zorganizowało koło ZA, to po wyjściu na trasę okazało się, iż nasza 10-cio osobowa grupa, to właściwie znajomi z koła KTG. To dzięki Jankowi i Renacie nadobowiązkowo zdobyliśmy ruiny ryterskiego zamku, a następnie odnaleźliśmy czerwony szlak. O godzinie 11-tej przyszliśmy do wspaniale ukwieconego schroniska na Cyrli (844 m). Ponieważ około godziny 12-tej nastąpiło pogorszenie pogody, zziębnięci dotarliśmy do schroniska na Hali Łabowskiej, gdzie panowała gorąca atmosfera. W dniu dzisiejszym obchodziliśmy liczne imienin wśród uczestników naszego koła. Koniec wycieczki był równie miły, gdyż autokar wyjechał nam naprzeciw i punktualnie odjechaliśmy do Krakowa.