tatry-zima01 (28 kB)

Linia kopieniec01 (76 kB) Linia

Zimowy wyjazd w Tatry

20.01.2018

O tym jak spędziliśmy sobotę 20.01.2018.

Pochmurna styczniowa sobota, temperatura ok. 0 st. C. Co zrobić w tak pięknych okolicznościach przyrody?

1. wstać o 12.00 i oglądać telewizję,
  2. wstać o 12.00 i udać się na zakupy do galerii handlowej,
  3. wstać o 5.40., żeby o 7.30 dołączyć do pasażerów wesołego autokaru jadącego do Zakopanego.

Wybrałam wariant „c”.

Autokar prawie pełny, towarzystwo wyborne. Po ponad 3 godzinach jazdy (z wliczeniem 1 tradycyjnej „Sikundy”) dojeżdżamy do Toporowej Cyrhli. Kawałeczek wzdłuż asfaltu, a potem zielonym szlakiem pod górkę (bo jakże by inaczej). Po kilkuset metrach jest już bardzo cieplutko, ba, nawet gorąco – mogę odjąć 3 warstwy z odzienia na cebulkę. Pniemy się na szczyt Wielkiego Kopieńca. Popijając gorącą herbatę, próbujemy zidentyfikować szczyty w oddali – panorama szaro-biało-szara. Kto jeszcze nie założył raczków, decyduje się na to w tej chwili. Gratka dla amatorów ślizgawek. Dalej poruszamy się zielonym szlakiem i po chwili w oddali widać Nosal. W odróżnieniu od lata, o tej porze roku na trasie raczej pusto.

Kilka głębszych oddechów i Nosal nasz. I tym razem panorama szaro-biało-szara, ale zaczynają pojawiać się smużki błękitu. Po ok. 10 minutach spragnionym oczom ukazuje się słońce. Nie trwa to długo, ale doceniamy. Teraz maksymalne skupienie i ruszamy dół. Mięśnie napięte – pozycja zjazdowa. Na szczęście po drodze w okolicy ścieżki rośnie kilka poręcznych drzew, o które można się przelotnie zaczepić, z czego z zapałem korzystamy.

Dla każdego coś miłego. Dla amatorów wariantu „b” spacer po Krupówkach: oscypki – są, osobnik w futrze białego misia – jest, karykaturzyści – są, stragany z rękodziełem i „rękodziełem” made in China – są. Teraz można powiedzieć, że Zakopane zaliczone. Zdumieni zauważamy hit sprzedażowy ferii 2018 – plastikowe szczypczyki do robienia śnieżek. Ubogaceni w tę wiedzę, zdrowsi o przebyte kilometry, zgrabniejsi (szczególnie w partiach napiętych w pozycji zjazdowej) i najedzeni w jednym z zakopiańskich barków, wracamy do autokaru. Większości osób droga mija na drzemce. Dopiero co wyjeżdżaliśmy a już z powrotem w domu - gotowi na następne przygody.

Justyna Laskowska

20.01.2018 Murowanica - Kuźnice - bez szlaku 1 km Tatry Zachodnie 1 Tak

Relacja fotograficzna - Zdzisław Gardziel
Relacja fotograficzna - Krystyna Wyrostek
Relacja fotograficzna - Alicja O.