ZZ HUTNIK z Sosnowca

ZZ HUTNIK

W 51 Centralnym Rajdzie Hutników - Rycerka Dolna 2013 r w dniach 30.05 - 02.06. brała udział drużyna ZZ HUTNIK, zgłoszona przez jej oddziałową organizację z Sosnowca. Bardzo aktywną grupę rajdową stanowiły koleżanki i koledzy z Dąbrowy Górniczej pod wodzą Kol. Marka Wróbla, oraz Sosnowca pod przewodnictwem Krzysia Kopały. Turystycznymi opiekunami grup rajdowych byli: Waldemar Ćwikliński i Waldemar Malina. Całokształtu organizacyjnego udziału Naszej grupy w imprezie podjął się Jacek Szpicki.

Fot1

W czterodniowych pieszych wędrówkach przemierzyliśmy kilka tras. Najbardziej interesującą rozpoczęliśmy na Słowacji w Ośćadnicy by po pokonanie pierwszego etapu odpocząć w„Chacie na Raci”, następnie przez rezerwat Velka Raca dotarliśmy do polskiego schroniska PTTK na Wielkiej Raczy. W tym miejscu nastąpił podział na dwie grupy. Jedna schodziła szlakiem zielonym do Koloni i Rycerki Górnej, druga grupa najaktywniejszych pieszych wędrowców szlakiem czerwonym podjęła się zejścia do Zwardonia w którym mieliśmy bazę noclegową.

Drużyna

Każdego dnia wieczorem cała grupa spotykała się na turystycznych ogniskach na których do próżnych godzin nocnych dzieliliśmy się wrażeniami lub indywidualnymi opowieściami. Zakończenie rajdu uwieńczyliśmy festynem na mecie w Rycerce Dolnej. Uczestniczyliśmy we wszystkich konkursach i zabawach, a Nasza ogromną aktywność została dostrzeżona przez organizatorów.

Na mecie

Drużyna ZZ HUTNIK otrzymała cenny puchar Komandora Rajdu Pana Eugeniusza Halo „DLA NAJAKTYWNIEJSZEJ DRUŻYNY”. Podsumowując wracaliśmy z uśmiechniętymi minami ponieważ nasz dorobek nagród wzbogacił się o kolejny puchar „Za udział w 51 CRH”, oraz indywidualne nagrody rzeczowe (oficjalne wyniki w konkursach indywidualnych dostępne na oficjalnej stronie rajdu, jak również bogata historia fotograficzna).

Puchar

W tym miejscu pragnę podziękować bardzo serdecznie wszystkim uczestnikom Naszej wspaniałej drużyny za codzienne nękanie i na trasy wyganianie, organizatorom rajdu gratuluję profesjonalizmu i całokształtu organizacyjnego, a uczestnikom nowohuckiego Klubu PTTK „Wierchy” i nowym znajomym spotkania za rok.

Opracował Jacek Szpicki

Zdjęcia autorstwa Krzysia Kopały obrazujące trudy rajdu.

Piosenka ZZ Hutnik Sosnowiec 51-go Centralnego Rajdu Hutników
Rycerka Dolna 2013 r

Arcelor Mittal Cedler
Heloo !to właśnie my./x2
Tekst RAJDOWEJ PIOSENKI autorstwa Ireny Ćwiklińskiej,
którą śpiewaliśmy w takty muzyczne piosenki „Stokrotka”