Tatrzańskie Dwutysięczniki

Tri kopy (2136) - Hrubá kopa (2166)
- Baníkov (2178) - Jalovecký príslop (2142)

w dniu 26.08.2017 roku

Kierownik wycieczki: Eugeniusz Halo
Linia wedrowcy-logo (32 kB) odznaki 300px (108 kB) banikov03 (90 kB)

Trasa główna

Zverovka, rázcestie – Zverovka, Roháčska dolina1307 m w górę 1326 m
w dół 10:30 h 17.9 km

Zverovka, rázcestie 0:25 h czerwony Šindľovec, rázcestie 0:35 h czerwony Adamcuľa 1:30 h niebieski / zółty Pod Predným zeleným 0:25 h. zółty Pod Hrubou kopou 1:30 h zielony / zółty Baníkovské sedlo 0:25 h czerwony / zielony Baníkov 1:00 h czerwony Hrubá Kopa 0:50 h czerwony Smutné sedlo 1:30 h niebieski. Rázcestie v Smutnej doliné 0:45 h niebieski / zielony Ťatliakova chata 0:40 h czerwony Adamcuľa 0:30 h czerwony Šindľovec, rázcestie 0:20 h czerwony Zverovka, rázcestie 0:05 h czerwony Zverovka, Roháčska dolina

mapka1 (18 kB)

Trasa alternatywna:

Chata Zverovka – Chata Zverovka 812 m w górę 812 m w dół 7:00 h 15.3 km

Chata Zverovka 0:10 h zółty Zverovka, rázcestie 0:25 h czerwony Šindľovec, rázcestie 0:35 h czerwony Adamcuľa 1:30 h niebieski / zółty Pod Predným zeleným 0:25 h zółty Pod Hrubou kopou 0:20 h zielony Roháčske plesá, rázcestie 0:25 h niebieski Roháčske plesá 0:45 h zielony Rázcestie v Smutnej doliné 0:45 h niebieski / zielony Ťatliakova chata 0:40 h czerwony Adamcuľa 0:30 h czerwony Šindľovec, rázcestie 0:20 h czerwony Zverovka, rázcestie 0:10 h zółty Chata Zverovka

mapka2 (18 kB) Linia banikov01 (49 kB)

Kolejną wycieczkę w Tatry rozpoczęliśmy w Zverovce. Mamy do wyboru kilka wariantów. Kilka osób poszło na Rohacze, na Wołowiec lub Rohackie Plesa. Większość poszła główną trasą. Tym razem przed nami bardzo ambitne plany. Szczyty te należą do tzw. Grani Orlej Perci Tatr Zachodnich znajdującej się po stronie słowackiej.

banikov02 (57 kB)

Trasa bardzo wymagająca, trzeba być w dobrej kondycji. Rohacką doliną docieramy do Tatliakowej Chaty tzw. Bufet Rohacki. Dalej docieramy do rozdroża w Smutnej Dolinie, tu droga na Rohackie Plesa skręca w prawo szlakiem zielonym, a my niebieskim na Smutne Sedlo. Zasłużony odpoczynek, jakiś posiłek, bo przed nami „hardcore”. Tu zaczyna się najciekawszy odcinek dzisiejszej trasy czyli skały, kamienie, łańcuchy, klamry itp. …. Czyli to co „tygryski” lubią najbardziej, a na pewno każda kobieta  Pokonujemy Tri Kopy czyli góra dół, góra dół większość na łańcuszkach.

Docieramy do Hrubej Kopy, też są łańcuchy. Pogoda dopisuje, jest bosko. Tylko chwilka oddechu, bo czas goni. Tu chwilowo szlak łagodny, jest pięknie. Przed samym Banikovem jak dla mnie najtrudniejsze tego dnia przejście graniówką (wąskie, a po obydwu stronach przepaść) uff … jeszcze tylko po łańcuchach wchodzimy na Banówkę (Banikov) i moja radość nie zna granic. Tu spotykam się ze sporą częścią grupy, oni schodzą na dół, ja jeszcze na Jaloviecki Prislop. Stąd trasa łagodna w porównaniu do tego co za mną. Około 30 mnin osiągamy cel, kilka fotek i wracamy. Pogoda się załamuje, nie dobrze jesteśmy za wysoko. Najszybciej jak się da schodzimy na dół. Udało się bezpiecznie zejść. Deszczyk złapał nas jakieś 10 minut od autokaru. Wszyscy osiągnęli swoje cele w dobrych humorach wracamy do domów. Dziękuję za miłe towarzystwo i fantastyczną przygodę.