mops (31 kB)

Na Turbaczu

Wycieczka górska Koła PTTK MOPS
14 czerwiec 2014 rok

Sezon rozpoczęty! Zgodnie z planem 14 czerwca wyruszyliśmy na najwyższy szczyt Gorców. Wycieczka rozpoczęła się z Klikuszowej, skąd jeszcze w całkiem niezłej pogodzie, lasem, dosyć łagodną ścieżką rozpoczęliśmy naszą wędrówkę zielonym szlakiem. Podczas drogi towarzyszył nam początkowo mały, ale z czasem coraz większy deszcz, który wymagał założenia peleryn. Na szczęcie opady były przelotne, co pozwalało nam na podziwianie otaczających nas pasm górskich.
Po wejściu na Turbacz, w schronisku zrobiliśmy sobie mały odpoczynek, posilając się po podejściu i rozmawiając o planach kolejnych wspólnych wycieczek. Kulminacyjnym momentem na Turbaczu było uroczyste wręczenie przez obecnego z nami prezesa Oddziału Hutniczo-Miejskiego PTTK (którego jesteśmy kołem), Pana Eugeniusza Halo, legitymacji członkowskich. Po udzieleniu kilku odpowiedzi na pytania zadawane przez ankieterów, którzy akurat w ten weekend robili badania dotyczące aktywności turystów na terenie Gorczańskiego Parku Narodowego, wyruszyliśmy dalej w drogę, czerwonym szlakiem w kierunku Starych Wierchów. W drodze towarzyszyło nam „czasem słońce, czasem deszcz”. Słychać było jednak już z oddali odgłosy grzmotów, a od strony Rabki nadciągały czarne chmury. Dlatego też po dotarciu do schroniska na Starych Wierchach niezbyt długo odpoczywaliśmy.
Ostatni etap wycieczki to zejście szlakiem żółtym na parking, gdzie zostawiliśmy nasz samochód.

Wsiadaliśmy do niego już w strugach deszczu, ale zdążyliśmy przed tzw. oberwaniem chmury. Do Krakowa dotarliśmy około około 15.00. trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wycieczki.