49 JESIENNY ZLOT TURYSTÓW PIESZYCH

Ojców – Złota Góra
w dniu 29.09.2013 r.

Znaczek Ojców

49 Jesienny Zlot Turystów Pieszych odbył się na trasach Ojcowskiego Parku Narodowego. Meta Zlotu znajdowała się w Ojcowie – Złotej Górze.

Poszczególne drużyny i turyści indywidualni na metę Zlotu przybywali z Pieskowej Skały, ze Smardzowic i z Sąspowa. Na trasach Zlotu uczestnicy zwiedzali zamek w Pieskowej Skale, Jaskinię Ciemną i Sanktuarium w Smardzowicach.

W Zlocie wzięło udział 180 osób. Byli to uczniowie szkół podstawowych z Jaworzna (77 osób), Krakowa (25 osób) oraz uczniowie gimnazjum z Krakowa (50 osób), turyści z Koła Emerytów i Rencistów naszego Oddziału, turyści nowo powstałego Klubu Górskiego "Wędrowcy" oraz turyści indywidualni.

Na mecie Zlotu rozegrano trzy konkursy: rzut lotką, bieg z jajkiem, rzut piłeczką do celu. Pierwsze trzy miejsca w każdym konkursie były nagrodzone.

Na mecie znajdował się również punkt weryfikacyjny odznak Turystyki Pieszej prowadzony przez p. Władysława Ruska.

Komisja Turystyki Pieszej Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK w Krakowie dziękuje serdecznie za wsparcie naszemu sponsorowi - Federacji Hutniczych Związków Zawodowych w Polsce.

Dziękujemy p. Józefowi Partyce, wicedyrektorowi Ojcowskiego Parku Narodowego za ciekawe materiały o Parku.

Podziękowania należą się również osobom, które pomogły w organizacji 49 Jesiennego Zlotu Turystów Pieszych tj.:

oraz osobom prowadzącym konkursy:

Do zobaczenia na następnych Zlotach.

Komandor Rajdu - Helena Grzywacz

Relacja z 49 Jesiennego Zlotu Turystów Pieszych - KTP Jaworzno

Szkolne Koło PTTK nr 1

29 września odbyła się pierwsza w tym roku szkolnym wycieczka w ramach IV godziny WF – Turystyka piesza. Celem naszej wyprawy był Ojców, a konkretniej 49. Jesienny Zlot Turystów Pieszych w Ojcowskim Parku Narodowym. Wszystko zaczęło się tuż przed godziną 10 rano, kiedy to pod opieką p. Moniki Topór, p. Katarzyny Kubackiej, p. Grzegorza Mrawczyńskiego oraz siostry Dyrektor spod szkoły odjechał autobus pełen uczniów gotowych na przeżycie jesiennej przygody.

Pogoda na szczęście dopisała, więc bez przeszkód dotarliśmy do Smardzowic, skąd ruszyliśmy w trasę. Pierwszy przystanek to „Źródełko miłości”. Posileni kanapkami i odrobiną wody wybraliśmy się w dalszą drogę. Podziwiając wapienne skały Ojcowskiego Parku Narodowego dotarliśmy pod słynną Bramę Krakowską. Tutaj kilka anegdotek przedstawił p. Grzegorz, więc mieliśmy okazję dowiedzieć się zarówno jaka legenda wiąże się z Bramą, jak i usłyszeć ciekawą historię dotyczącą jednego z naszych nauczycieli.

Po przejściu przez malowniczy Ojców kolejnym przystankiem był Zamek Kazimierzowski. Po obejrzeniu niesamowitej panoramy wyruszyliśmy dalej, przybywając w końcu na miejsce wspomnianego wcześniej Zlotu. Tam czekał na nas już gorący bigos. A następnie, wszyscy z pełnymi brzuchami, mogliśmy przystąpić do rywalizacji w wielu ciekawych konkursach. Po podsumowaniu wszystkich zmagań okazało się, że kilkoro naszych uczniów mogło odebrać nagrody za bardzo dobre wyniki w tych ćwiczeniach. Jedną z konkurencji wygrał p. Grzegorz, dzięki czemu do Krakowa mógł wrócić z piłką do nogi, która wkrótce pewnie zostanie odpowiednio wykorzystana na lekcjach.

Podczas pierwszej w tym roku wycieczki w ramach Turystyki pieszej nasza grupa okazała się drugą, po ekipie z Jaworzna, najliczniejszą grupą. Razem z opiekunami było nas równo 50!

Pozostało nam jeszcze tylko odebrać pamiątkowy Puchar za udział w Zlocie, i zadowoleni wróciliśmy pod szkołę. Oby pogoda dopisywała nam przez cały rok. A następna wycieczka już w październiku!

Dzięki dla wszystkich, którzy tamtą niedzielę spędzili wędrując po Ojcowskim Parku Narodowym. Do zobaczenia na szlaku!

TRASY ZLOTU

1. TRASA NR 1
    (autobus linii 240 – przystanek końcowy) - Giebułtów – Prądnik Korzkiewski – Ojców centrum – Ojców Złota Góra (meta), około 15 km, szlak czerwony ok. 13 km, czarny ok. 2 km.
  2. TRASA NR 2
    (autobus linii 237- przystanek Przybysławice poczta) – Przybysławice MPK – Korzkiew – Prądnik Korzkiewski – Ojców centrum – Ojców Złota Góra (meta), około 12 km, szlak niebieski ok. 4 km, czerwony ok. 6 km, czarny ok. 2 km.
  3. TRASA NR 3
    Pieskowa Skała – Grodzisko – Ojców centrum – Ojców Złota Góra (meta), około 10 km, szlak czerwony ok. 8 km, czarny ok. 2 km.
  4. TRASA NR 4
    Jerzmanowice I PKS – Grota Łokietka – Ojców centrum – Ojców Złota Góra (meta), około 8 km, szlak niebieski ok. 3,5 km, czarny ok. 4,5 km.
  5. TRASA NR 5
    Sąspów (cmentarz) – Sąspów centrum – Dolina Sąspowska – Ojców Złota Góra (meta), około 5 km, bez szlaku ok. 1 km, szlak żółty ok 3 km, szlak zielony 1 km.
  6. TRASY DOWOLNE – piesze, krajoznawcze i kolarski wymyślone i przygotowane przez uczestników.