Spotkanie opłatkowe
13.12.2010

Nasze koło

Podsumowanie pracy Koła Emerytów i Rencistów
w roku 2010

Na spotkanie opłatkowe Koła Emerytów i Rencistów 13.12.2010 r. przybyły zaproszone Panie: Iwona Lasota z Działu Spraw Pracowniczych Arcelor Mittal, Barbara Mikołajczyk z Zespołu Do Spraw Socjalnych Emerytów i Rencistów Huty, prezes H/O PTTK kol. Eugeniusz Halo, sekretarka kol. Beata Halo, ponadto kol.: Barbara Włodarska, Anna Michalska, Krystyna Wojciechowska, Wanda Warszawska, Grażyna Romaniszyn, Wiesława Podermańska, Alfreda i Edward Zającowie ,oraz kol. Władysław Merecik, Józef Wąsikowski, Bogdan Kolbus, Zygmunt Maniak, Władysław Cedro i cały Zarząd Koła E i R.
Sprawozdanie z tegorocznej pracy koła przedstawiła kol. Bronisława Polak

W bieżącym roku zaplanowaliśmy 21 wycieczek, z czego odbyło się 20 - odwołaliśmy jeden wyjazd z powodu małej frekwencji.

W tym sezonie:

1. do Rzeszowa i okolic

Byliśmy na dwóch Zlotach Turystów Pieszych:

1. Wiosennym w Zabierzowie
  2. Jesiennym w Bolechowicach.

Było 11 wyjazdów do lasu.

Wycieczki prowadzili:

1. Bronisława Polak - 10
  2. Anna Michalska - 1
  3. Edward Zając - 6
  4. Władysław Cedro - 5
Opłatek

W tym roku mimo bardzo niesprzyjających warunków pogodowych: ostra i śnieżna zima, oraz powodzie w maju i czerwcu, a potem upały, udało się zrealizować prawie całkowicie nasze plany.
Dzień Kobiet świętowaliśmy w Koninkach w śniegu po kolana.
W czasie wycieczki kwietniowej zwiedzaliśmy Wieliczkę m. in. drewniany zabytkowy kościół św. Sebastiana, Sanktuarium w Staniątkach i w Niepołomicach, Zamek, kościół i Rynek, byliśmy na spacerze po Puszczy Niepołomickiej.
W maju po raz pierwszy wzięliśmy udział w Dniach Dziedzictwa Kulturowego, zwiedziliśmy Jakubowice, Goszyce, Raciborowice i Alwernię. Była to bardzo ciekawa wycieczka, wszędzie oprowadzali nas właściciele lub przewodnicy. Postanowiliśmy na stałe włączyć ten cykl wycieczek do naszego programu.

Od Zlotu w Zabierzowie pogoda się popsuła, ulewy spowodowały majowe i czerwcowe powodzie, musieliśmy zmieniać terminy wycieczek do Uzdrowisk Podkarpackich i Pogórza Rożnowskiego. Wycieczki te odbyły się w czerwcu. Tym razem pogoda dopisała. Zwiedziliśmy Rymanów, Iwonicz i okolice, a potem Pogórze Rożnowskie.

Niezwykle ciekawa była wycieczka do Rzeszowa i okolic. Miłe wrażenie wywarł na nas Rzeszów, miasto ciekawe, odrestaurowane, czyste i bardzo przyjazne. Prawdziwą ucztą duchową było zwiedzanie wnętrza zabytkowej Synagogi i Zamku w Łańcucie, gdzie przez cztery godziny obok tradycyjnego zwiedzania, oglądaliśmy komnaty na co dzień niedostępne.

Największym powodzeniem cieszą się wycieczki do lasu. W tym sezonie było sporo jagód i grzybów, byli zbieracze, którzy wynosili z lasu pełne kosze dorodnych grzybów.

W tym sezonie kierownicy wycieczek leśnych postanowili uzupełnić je o elementy krajoznawcze i przy każdym wyjeździe zwiedzamy pobliskie obiekty zabytkowe.

Na wycieczkach miło spędzamy czas, poznajemy nasz kraj, bawimy się przy ogniskach, a kol. Edward Zając wymyśla różne konkursy na które staramy się zorganizować drobne upominki.
Jak co roku bierzemy udział w imprezach patriotyczny takich jak rocznica Powstania Styczniowego, Święto Niepodległości Polski, czy osadzenie "Chochoła" w Bronowicach. Byliśmy również na Ogólnopolskim Wysoko kwalifikowanym Rajdzie Pieszym. Braliśmy udział w obchodach 600-lecia zwycięskiej Bitwy Pod Grunwaldem.
Zaznaczyliśmy nasz ślad na Centralnym Zlocie Krajoznawców w Elblągu i Kongresie Krajoznawczym w Olsztynie.

Wycieczki nasze są ciekawe, dostosowane do możliwości członków koła, poznajemy naszą ojczyznę, miło spędzamy czas, bawimy się świetnie i zapominamy o codziennych kłopotach.

Na spotkaniu opłatkowym prezes H/O wręczył Srebrną Honorową Odznakę PTTK kol. Zygmuntowi Maniakowi, Odznakę Za 50 Lat Przynależności do PTTK otrzymała kol. Krystyna Wojciechowska, a Dyplomy kol. Janina Ciosk i Waldemar Mizera.
Głos zabrały również panie: Iwona Lasota i Barbara Mikołajczyk, które życzyły nam dalszych udanych wycieczek. Kol Anna Michalska przedstawiła nam kulisy będącego w opracowaniu Kanonu Krajoznawczego Małopolski.

Spotkanie upłynęło w bardzo miłej atmosferze, były wspólne życzenia zdrowia, pomyślności, spełnienia marzeń i ciekawych wycieczek w roku przyszłym.