Szczawnica i okolice

Kierownik wycieczki: Bronisława Polak
Ilość uczestników: 38
Spływ Dunajcem

W drodze do Szczawnicy odwiedziliśmy zabytkowy drewniany kościół na Górze Piątkowej, a następnie w Krościenku Muzeum Pienińskiego Parku Narodowego, Pokazano nam film i wystawę, zapoznaliśmy się z fauną i florą, oraz podziwialiśmy ciekawą wystawę o Pieninach. Po przybyciu do Szczawnicy, zakwaterowaniu i obiedzie udaliśmy się na spacer do schroniska na Bryjarce,podziwiając po drodze piękne widoki. Do hotelu wróciliśmy o zmroku.

Następnego dnia rano pojechaliśmy do Szlachtowej. Znajduje się tam zabytkowa Cerkiew. Po zwiedzeniu udaliśmy się do Doliny Białej Wody, gdzie zwiedziliśmy Stadninę Koni, a następnie "Muzycznej Owczarni". Tu spotkaliśmy P. Annę Banaszak, która koncertowała w karczmie. Z Białej Wody wyruszyliśmy szlakiem przez Wąwóz Homole do Jaworek. W Jaworkach jest murowana cerkiew z XVIII w. (obecnie kościół św. Jana Chciciela). Po południu wyjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Palenicę a dalej spacerkiem szlakiem turystycznym przez Szafranówkę do Schroniska Orlica i Szczawnicy.

Wieczór spędziliśmy przy pieczeniu kiełbasek, muzyce i śpiewie.

W drodze powrotnej pojechaliśmy do Czerwonego Klasztoru, zwiedziliśmy Muzeum klasztorne, zabytkowy kompleks klasztorny oraz Kościół Św. Antoniego Pustelnika i Kaplice Św. Marii i Anny. Podziwialiśmy piękny widok na Trzy Korony, zwiedzając park przyklasztorny i miejscowość Lechnica. Byliśmy jeszcze w Kmienicy, wsi letniskowej u podnóża Gorców. Jest tu klasycystyczny pałac, dwór i park krajobrazowy. Pogoda nam dopisała, atmosfera i humory też.
Do Krakowa wróciliśmy o godż.18-tej.